Overnight oats

By Kitty Jacobs

Het klinkt natuurlijk fancy: overnight oats, maar in feite gaat het om koude havermoutpap. Precies, dat lijkt veel minder aantrekkelijk… Dit makkelijke receptje is wel snel, gezond en veelzijdig, ik kan het echt aanraden!

De basis is als volgt: de avond van tevoren meng je 30-50 gram havermout, 200 ml melk (soja- of amandelmelk is ook prima) en een theelepel honing. Naar keuze aanvullen met fruit/noten/specerijen, en na een nachtje in de koelkast zijn jij en je ontbijt ready to go! Ik ben fan van de combi appel/kaneel, maar ook banaan/pindakaas en banaan/kokos zijn heel goed te doen.

Het past perfect bij goede voornemens om gezonder te eten en je ontbijt niet meer over te slaan, want zelfs als je moet rennen voor de bus kan je dit ontbijtje zo uit de koelkast trekken en in je tas stoppen. Doe het dan in een leeg jampotje of een goed afsluitbaar bakje. Zelf heb ik een lichte obsessie met weckpotten, dus ik meng het in de superfijne potjes van Dille&Kamille.

Inmaakpot met facetten en deksel, mini, 45 ml
Dille&Kamille
0.85
Etiketten, rode rand, 25 stuks
Dille&Kamille
0.95
Inmaakpot, glad, deksel apart verkrijgbaar, 340 ml
Dille&Kamille
1.25
Weckring, rubber, Ø 9 cm
Dille&Kamille
0.60

Probeer nu WeightWatchers online. Eenvoudig, persoonlijk en effectief

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *